Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
Migren fotópályázata Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
THE END
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
FRH találkozó Endurance!
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
Újabb FRH póló
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...
Staff Team BT
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...
Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!
Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...
Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
FRH Karrier
Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...
Le Mans 4H Emléklapok
Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...
Az első Millenium Racer
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
Forza és én... Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...
FRH JÁTÉK! Sorsolás
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
FRH találkozó Élmények...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
Controller Magazin és a Forza 5
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...
Forza 6 Demo Szerintem...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
Magyarországon? Élménybeszámoló
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Rózsa RS 2014.06.21 - 22.
Új FRH ajándéktárgyak!
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...
Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...
FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
2014 Összefoglaló
Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
Most akkor vége?
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...
Belgiumban található a Toyota ezen példánya. 25 éve pihen egy pincében gyári állapotban. 86-os kiadás, az órában 48 Km. Nézzétek meg, hogy milyen állapotban van. Szerintem elképesztő. Figyeljétek a fényezést, az alkatrészeket, stb.Amúgy miért pont ezt a típust választotta a névtelen tulajdonos? Valami hihetetlen szeretett vagy imádat kellett. Hiszen amikor elkezdték gyártani, egy családi kis autó volt. Aztán eltelt 15 év, és az ezredforduló környékén kultusztárgy lett Japánban.
Anno senki sem gondolta, hogy napjainkban sokan felkapják majd a fejüket a "hacsi" szó hallatán.Manapság minden országban találunk olyan ember csoportokat akik istenítik, bálványozzák ezt a típust.
Talán a 80'-as évek körül indulhatott a tervezése az autónak (amit Karotta csak úgy nevez "japánban gyártott Zsiguli"). Egy egyszerű, orrmotoros, hátsókerék meghajtású, könnyű családi autónak indult. Az 1,6-os 16 szelepes motor 120 Le körül mozog. Különlegességei, az első - hátsó tárcsafékek, és hogy a merev tengelybe sperrdiffit pakoltak. Kormányszervót viszont ne keresünk, az kimaradt.
Itt tennék egy kis kitérőt. Akit nem érdekel az ugorjon egyből a képekre.
Miért is olyan különleges ez a sperrdiffi, ami az önzáró differenciálmű (A sperren németül zárni, Differenzialsperre).
Abban az időben ez volt az első autó amibe gyárilag bekerült. Így aki egy ilyen autó tulajdonosa volt, az elmondhatta hogy az első szériagyártású driftképes autó gazdája (csak persze akkor még nem ez volt az első szempont). Sokan esküsznek rá, hogy mai napig a legjobb tanuló drift autó
Azt tudjuk hogy differenciálműre szükség van. Hiszen az kanyaríven futó kerekek, külső és belső íven más fordulatszámmal pörögnek, ezt hivatott kiegyenlíteni a differenciálmű. (Aki ezen már túl van az ugorja át ezt a videót. Igaz angol nyelvű, de szerintem még akkor is érthető ha levesszük a hangot.)
Ugyanakkor ez nem mindig jó. Gondolom sokan tapasztalták már mi is történik (álló, két kerék hajtású autónál) mikor az egyik kerék pl. jégen van. A jégen lévő kerék könnyen elforoghat, emiatt az összes nyomaték arra a kerékre jut, miközben a másik kerék állva marad vagy éppen csak gördül.
Hívhatjuk a szomszédot vagy akit tudunk, segítsen megtolni.
Ugyan ez lép fel, ha beesünk egy tempósabb, sodrósabb kanyarba. Ugyanis a belső íven futó kerékre nem jut súly. Elkönnyül, sok esetben a levegőbe emelkedik, emiatt könnyebben el tud pörögni és szintén az összes nyomatékot ide fogja leadni a diffi. Ez lassuláshoz vezet. Ugyanígy elképzelhetünk egy nagyon erős autót rajtnál. Ahol az elpörgő kerékre fog jutni a több nyomaték, adott a rossz rajt és az egyenetlen nyomatékelosztás miatt a kezünk alatt rángatózó kormány.
Na itt jön képbe a sperrdifi (a fajtáira nem térnék ki). Ennél amint különbség van a két kerék közt, abban a pillanatban megszorul a difi ("zár") és a lassabb, jobban letapadt kerékre megy a nyomaték nagyobb része. Így ha egy kerék levegőben van, pl. megdobja egy bucka vagy rázókő, akkor is van hajtás a másik keréken. Nem csak itt jelentkezik az előnye, hogy állandó hajtást kapunk mindkét kerékre. Szerintem sokan szeretjük ha egy autót nem csak a kormánnyal terelgetünk. A kormány tekerése mellett a gázpedállal játszva sokkal könnyebben terelhetjük az autó hátulját és ezáltal fordíthatjuk a megfelelő kanyarívre. Enélkül a difi nélkül ez nem lenne lehetséges.
Nos emiatt volt olyan különleges, és a mai napig közkedvelt ez a típus. Most akkor következzenek a képek arról az autóról ami 25 éve "porosodik" egy garázsban. Szerintem magukért beszélnek.
@ Crazyman