Forza Motorsport 2.

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza Motorsport 2.

Forza Motorsport 2 - 3. oldal

Tartalomjegyzék

 

Amennyiben pedig egy kis művészi érzék is szorult belénk, akkor irány a festőműhely, ahol kis ráérzéssel és rengeteg idővel valódi csodák születhetnek. Az autók festése abszolút egyszerű rendszeren alapul, mely segítségével pillanatok alatt össze lehet dobni egy lazább, a Need for Speed szériában már menőnek mondható dizájnt, azonban a profik akár egy Mona Lisat is ráfesthetnek a karosszériára. És hogy mit ér a belefeccelt idő?

Van rá esély, hogy sokat. Újdonság ugyanis, hogy az általunk megvett/megnyert, majd átfestett, tuningolt autókat, melyekkel lehetőleg néhány versenyt is nyertünk egy aukciós házban meghirdessük, majd bekasszírozzuk a nagy Zsét. Finom kis rendszer ez, mely a játék teljes on-line részére is értendő. A verseny az verseny, ebben sok újdonságot nem lehet mutatni, de az ilyen kis finomságok, nomeg az olyanok, hogy a játékban lelőtt fényképeinket fellőhetjük a netre igencsak megnövelik az élvezhetőségi szintet. Arról nem is beszélve, hogy a multiplayer futamokért is kapunk Zsetonokat, illetve mi is és járműveink is fejlődnek, így akár úgy is elérhetjük a mágikus ötvenes szintet, hogy egy percre sem indítottuk el a karrier módot.

Melyet azonban nem érdemes kihagyni, már csak a gyakorlás, illetve a gépi ellenfelek megcsodálása miatt sem. Nem hiába muzsikál a játék alatt a Microsoft cambridge-i laborjában kifejlesztett Drivatar mesterséges intelligencia, a verseny nem merül ki a drótpályán rángatott autók elleni küzdelemben - helló, PGR3 - itt keményebb szinten az ellenfelek igenis agresszívebbek, nem hagyják magukat leelőzni. Ami pedig a legjobb, az első rész oly zavaró hibája, a “belémjött az AI hátulról ezerrel” élmény már csak rettentő elvétve fordul elő.


Van azonban néhány dolog, mely mellett nem szabad szó nélkül elmenni. Első és legfontosabb: észrevettétek, hányszor szerepelt a tesztben az, hogy az “előző részhez hasonlóan”? Sokszor. Nem szép kimondani, de a játék újdonságait egy bővebb bekezdésben le lehet írni, és akkor még hosszú lére eresztettük. Van néhány zavaró grafikai hiba és hiányosság is, előbbiből szemezgetve előkerül némely autón a darabok rossz illesztése (közeli nézetben csúnya fekete csíkok bukkannak fel), vagy mikor a pilóta feje kanyarnál beledől az autó karosszériájába, utóbbiból a legfontosabb a pilótafülke hiánya, de a visszajátszások sem lettek azok a mindent vivő bajnokok. Nekem kicsit kevésnek tűntek a pályák. Igaz, van negyvenvalahány benne, de ez összesen egy tucat pályának a keveréke, melyeknek egy részét már az előző részben is (már megint le kellett írnom!) megcsodálhattunk.

Persze, a fizika állati, az egész játékmodell őrülten jó minden hibája ellenére - tessék csak a pontszámot meglesni - viszont a fentiek miatt megint van egy olyan érzésem, hogy a játék igazán csak az első rész híveit, valamint a kevéske most belépő, tuningolással elidőző rajongót fogja megszólítani. Ettől függetlenül a Forza Motorsport 2 a jelenlegi generáció legjobb versenyszimulátora, mely ha mást nem is, azt az érdemet biztosan magának tudja, hogy általa magasabb szintre emelkedtek az elvárásaink a kihívókkal szemben.

© Warhawk

Ami tetszett:
- Kitűnő fizika
- Örökre a fotelhez köti a tuning rajongókat

Ami nem tetszett:
- Az elődhöz képest nincs túl sok újdonság

A szerkesztőség értékelése: 9,2

Köszönet a cikkért! (forrás)

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!