Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Rózsa RS 2014.06.21 - 22.
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...
2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Újabb FRH póló
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!
2014 Összefoglaló
FRH találkozó Élmények...
Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...
Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...
18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...
Teher- robogó? Kubo!
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
FRH Karrier
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
Staff Team BT
Controller Magazin és a Forza 5
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
FRH és a Forza 6
Új FRH ajándéktárgyak!
Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
Magyarországon? Élménybeszámoló
Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?
A Nagy Futam
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam.
FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...
Az első Millenium Racer
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
Luke, én vagyok az apád
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...
Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...
Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...
DTM - legjobb festés Festések versenye!!!
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...
Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...
FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
Forza és én... Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...
Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...
Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...
Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!
Belgiumban található a Toyota ezen példánya. 25 éve pihen egy pincében gyári állapotban. 86-os kiadás, az órában 48 Km. Nézzétek meg, hogy milyen állapotban van. Szerintem elképesztő. Figyeljétek a fényezést, az alkatrészeket, stb.Amúgy miért pont ezt a típust választotta a névtelen tulajdonos? Valami hihetetlen szeretett vagy imádat kellett. Hiszen amikor elkezdték gyártani, egy családi kis autó volt. Aztán eltelt 15 év, és az ezredforduló környékén kultusztárgy lett Japánban.
Anno senki sem gondolta, hogy napjainkban sokan felkapják majd a fejüket a "hacsi" szó hallatán.Manapság minden országban találunk olyan ember csoportokat akik istenítik, bálványozzák ezt a típust.
Talán a 80'-as évek körül indulhatott a tervezése az autónak (amit Karotta csak úgy nevez "japánban gyártott Zsiguli"). Egy egyszerű, orrmotoros, hátsókerék meghajtású, könnyű családi autónak indult. Az 1,6-os 16 szelepes motor 120 Le körül mozog. Különlegességei, az első - hátsó tárcsafékek, és hogy a merev tengelybe sperrdiffit pakoltak. Kormányszervót viszont ne keresünk, az kimaradt.
Itt tennék egy kis kitérőt. Akit nem érdekel az ugorjon egyből a képekre.
Miért is olyan különleges ez a sperrdiffi, ami az önzáró differenciálmű (A sperren németül zárni, Differenzialsperre).
Abban az időben ez volt az első autó amibe gyárilag bekerült. Így aki egy ilyen autó tulajdonosa volt, az elmondhatta hogy az első szériagyártású driftképes autó gazdája (csak persze akkor még nem ez volt az első szempont). Sokan esküsznek rá, hogy mai napig a legjobb tanuló drift autó
Azt tudjuk hogy differenciálműre szükség van. Hiszen az kanyaríven futó kerekek, külső és belső íven más fordulatszámmal pörögnek, ezt hivatott kiegyenlíteni a differenciálmű. (Aki ezen már túl van az ugorja át ezt a videót. Igaz angol nyelvű, de szerintem még akkor is érthető ha levesszük a hangot.)
Ugyanakkor ez nem mindig jó. Gondolom sokan tapasztalták már mi is történik (álló, két kerék hajtású autónál) mikor az egyik kerék pl. jégen van. A jégen lévő kerék könnyen elforoghat, emiatt az összes nyomaték arra a kerékre jut, miközben a másik kerék állva marad vagy éppen csak gördül.
Hívhatjuk a szomszédot vagy akit tudunk, segítsen megtolni.
Ugyan ez lép fel, ha beesünk egy tempósabb, sodrósabb kanyarba. Ugyanis a belső íven futó kerékre nem jut súly. Elkönnyül, sok esetben a levegőbe emelkedik, emiatt könnyebben el tud pörögni és szintén az összes nyomatékot ide fogja leadni a diffi. Ez lassuláshoz vezet. Ugyanígy elképzelhetünk egy nagyon erős autót rajtnál. Ahol az elpörgő kerékre fog jutni a több nyomaték, adott a rossz rajt és az egyenetlen nyomatékelosztás miatt a kezünk alatt rángatózó kormány.
Na itt jön képbe a sperrdifi (a fajtáira nem térnék ki). Ennél amint különbség van a két kerék közt, abban a pillanatban megszorul a difi ("zár") és a lassabb, jobban letapadt kerékre megy a nyomaték nagyobb része. Így ha egy kerék levegőben van, pl. megdobja egy bucka vagy rázókő, akkor is van hajtás a másik keréken. Nem csak itt jelentkezik az előnye, hogy állandó hajtást kapunk mindkét kerékre. Szerintem sokan szeretjük ha egy autót nem csak a kormánnyal terelgetünk. A kormány tekerése mellett a gázpedállal játszva sokkal könnyebben terelhetjük az autó hátulját és ezáltal fordíthatjuk a megfelelő kanyarívre. Enélkül a difi nélkül ez nem lenne lehetséges.
Nos emiatt volt olyan különleges, és a mai napig közkedvelt ez a típus. Most akkor következzenek a képek arról az autóról ami 25 éve "porosodik" egy garázsban. Szerintem magukért beszélnek.
@ Crazyman